Başarı hikayelerini anlattılar

Güncelleme Tarihi:

Başarı hikayelerini anlattılar
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2009 11:52

İngiltere’nin önde gelen tekstil firmalarından Armondi ve Select mağazalar zincirinin sahibi işadamı Cafer Mahiroğlu, Business Network’un düzenlediği 'Sektörel Kahvaltılar'a katılarak iş hayatındaki tecrübeleri ve başarı hikayesini anlattı.

Haberin Devamı

LONDRA merkezli Armondi Tekstil ile Select kadın giyim mağazaları zincirinin sahibi genç işadamı Cafer Mahiroğlu, Business Network adlı kuruluşun geleneksel ‘Sektörel Pazar Kahvaltıları’na konuk olarak iş tecrübeleri ve başarı hikayesini anlattı. Londra şehir merkezindeki Sofra Covent Garden Restaurant’ta pazar sabahı gerçekleşen kahvaltıya farklı sektörlerde çalışan ve tamamına yakın genç profesyoneller ile halen eğitimini sürdüren akademisyenler katıldı. Konuşmasına İngiltere’ye geliş hikayesi ile başlayan Cafer Mahiroğlu, 1989 yılında dil öğrenmek için geldiği Londra’da kendi ayakları üzerinde durmak için ütücülük yapmaya başladığını ve bu şekilde giyim ve tekstil sektörü ile tanıştığını anlattı. Kendisi gibi işçi iki arkadaşı ile cüzi sermayeli bir konfeksiyon atölyesi kurarak iş hayatına atıldığını hatırlatan Mahiroğlu, daha sonra üretim yaptığı iki firmayı da şirket bünyesine katarak büyüme sürecine girdiğini kaydetti. Cafer Mahiroğlu İngiltere’de tekstil üretiminin düşüşe geçmesi üzerine üretimini Türkiye’ye daha sonra da Romanya ve Vietnam’a taşıyarak ayakta kaldığını belirterek, “Hayalini kurmadan başarı elde edilemiyor. Kendinize söylediğiniz yalanlara inanıp sonra da bunları hayata geçirmeniz sizi bazen başarıya götürüyor” dedi.


Krize rağmen tüketiciye ulaştı

Haberin Devamı

Önceki yıla kadar sadece üretici firma olarak büyüdüklerini kaydeden Mahiroğlu, İngiltere genelinde 250 mağazası bulunan Select kadın giyim zincirinin krize girmesi üzerine bu firmayı satın alarak doğrudan tüketiciye ulaştıklarını anlattı. Krizi fırsata çevirmek için Select’i satın aldıktan sonra zarar eden mağazaları kapattığını, diğerlerini ise daha büyük alış veriş merkezleri ve merkezi yerlere taşıyarak canlılık getirdiğini bildiren Mahiroğlu, “Select mağazaları için 16 ay önce yaptığımız planlamanın krize rağmen olumlu sonuçlarını almaya başladık. Zarar eden bir mağazalar zincirinin krize rağmen yüzde 20 kar ettiğini gördük. Bu girişimlerimizin yanısıra, 18-25 yaş grubu bayanlara hitabeden Select’in konseptini 35 yaşa kadar çekip, mağazaları da büyüterek ve ana alış verkezlerinde yoğunlaşarak daha kazançlı hale getirmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Marka oluşturmak yerine marka almak


Türkiye’de tekstil ve tekstil hammeddeleri bakımında dünya standardına ulaşılmış olunduğu halde marka oluşturmada aynı başarının elde edilemediğini hatırlatan Mahiroğlu, “Devletin de teşvikine rağmen bir çırpıda parmakla gösterilecek dünya çapında markalar oluşturulamadı. Ben de ilk olarak Türkiye’de bir marka oluşturmayı denedim ama malesef mevcut sistem ile Türkiye’de dünyaya hitabeden marka oluşturmak zor. Çünkü Türkiye’de herşey insana dayalı, sisteme değil. Oysa ingiltere’de sisteme dayalı olduğu için büyümek ve markalaşmak daha kolay. Edindiğim tecrübeler neticesi marka oluşturmak yerine marka alarak büyümenin daha makul ve mantıklı olduğunu gördüm” dedi.


Yıllık ciro 250 milyon dolar

Haberin Devamı

Kahvaltılı sohbette genç profesyonellerin sorularını da cevaplayan Cafer Mahiroğlu’nun sahibi olduğu Armondi Tekstil, İngiltere’nin saygın ve dünyaca ünlü seçkin markaları Dorothy Perkins, Top Shop, Evans, Marks & Spencer, BHS, Next, New Look ve Matalan gibi kadın giyimi firmalarına üretim yapıyor. Halen Türkiye, Romanya, Vietnam, Gürcistan fibi ülkelerde 10 ayrı fabrikada 5 bin kişinin çalıştığı Armondi’nin yıllık cirosu 250 milyon dolar olarak biliniyor.


Türk işadamı Mahiroğlu Top 100 arasında


Cafer Mahiroğlu’nun kriz döneminde Select’i satın alması ve yeni yatırıma yönelmesi İngiltere ekonomi medyasında olumlu değerlendirmeleri beraberinde getirdi. Moda sektörünen hitabeden Drapers moda ve giyim dergisi, Mahiroğlu’nu 100 işadamı arasında 85. sırada yer verirken, gazetelerde de işadamı ile ilgili övücü yorumlar yer alıyor. İstanbul merkezli iş ve ekonomi dergisi Ekovitrin’in geleneksel olarak düzenlediği 'Yılın Starları' yarışmasında İngiltere’de Yılın İşadamı seçildi. Derginin mayıs sayısında açıklanan sonuçlara göre, 3 ay süren ankette en yüksek oyu Cafer Mahiroğlu aldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!